«Den dagen»

Brøttum – Jessneskameratene 0-3 (0-1)

Etter to bunnsolide bortekamper med poeng mot sterk motstand, kom A-laget for alvor ned på jorda igjen torsdag kveld. Hjemme mot et langt mer ordinært lag enn de to foregående kampene ble det »den dagen» da fint lite stemte. Trøsten er at det ikke er lenge til neste kamp.

Etter to sterke prestasjoner i vanskelige bortekamper, samt langt på vei fulltallig mannskap, skulle det meste ligge til rette for en hyggelig opplevelse i årets første hjemmekamp. Kampen skulle imidlertid vise seg å bli alt annet enn hyggelig. For borte var den innsats, tæl, vilje, gnist, balltouch og samspill som har vært fremtredende de siste kampene, og effektive gjester scoret første omgangs eneste mål. Etter å hentet ballen inn igjen fra 10 cm på feil siden av dødlinja, havnet ballen etter et par trekk i mål, mens hjemmelagets spillere var mest opptatt av å overbevise dommeren om at ballen faktisk var ute. Dumt å ikke følge en av fotballens mest tradisjonelle kjepphester; spill til dommeren blåser!

Innledningen av andre omgang er en smule bedre, og flere store sjanser skapes. Ballen prøves imidlertid og skytes gjennom gjestenes keeper fremfor ved siden av han, og slikt blir det som kjent ikke nettsus av, bare bjelleklang. I stedet setter gjestene inn 2-0 etter en dødball, mens igjen enkelte brøtninger er opptatt i en passiar med dommeren. 3-0 kommer også mot slutten av kampen, på et langskudd der den viden kjente Tømmermyra-spretten spiller keeper-Grønbakken et realt puss.

Hjemmelaget kommer aldri opp på det nivået vi ønsker å være på, dermed blir det et skuffende tap. Allerede mandag kan kjerringa gjenreises, da er det bortekamp og lokaloppgjør mot Nybygda.