A-laget vant torsdag!!

Brøttum-Breiskallen 7-2 (4-0)

A-laget tok en relativt grei og kontrollert seier over tabelljumbo Breiskallen på Tømmermyra torsdag kveld. 4-0-ledelse til pause endte til slutt i 7-2-seier, og Brøttum har med dette resultatet heng på topplagene i puljen. Brøttums målscorere denne kvelden var Ottar Randgaard (2), Bjørn Håkon Andersen, Reza Nawabi, Fredrik Gjeldaker, Erik Andre Skrukkerud, samt et selvmål av gjestene.

Selv om festfotballen fra hjemmelaget uteble i denne kampen, sier resultatet sitt om både kampbildet og gjennomføringen av kampen. Et raskt resymé av målene følger;

1-0 Ca 10 min. En klarering etter innlegg havner i beina på Andersen, som smekker til fra drøyt 20 meter. Ballen får en ekkel sprett for keeper, som ikke klarer annet enn å skyve ballen lenger ut til siden enn nettmaske fire fra stolpen.

2-0 Ca 20 min. Andersen på tur gjennom blir lagt i bakken, og vertene får et straffespark ikke alle var like enige i. Randgaard setter straffen kontrollert.

3-0 Ca 25 min. Et godt innlegg fra Myrvang ekspederes av en uheldig Breiskallen-spiller i eget mål. Heading i bue over egen keeper, helt oppe i vinkelen; kveldens desidert vakreste scoring!

4-0 Ca 40 min. E. Bergseng spiller opp Randgaard i midtbaneleddet, som vender opp og trer Gjeldaker alene gjennom. Route One sentralt i banen. Gjeldaker er iskald alene med keeper, og setter sitt første Brøttum-mål på seniornivå! Gratulerer!

4-1 Ca 48 min. Først et ballmist i midtbaneleddet, så en glipp i midtforsvaret, og den grønnkledde spissen er alene gjennom. God avslutning, og redusering. Grønbakken er forbanna!

5-1 Ca 52 min. Løvlund slår en corner fra vår høyre, Nawabi med sine drøyt 1,20 på strømpelesten ruver i lufta, og skaller ballen vakkert i mål.

6-1 Ca 65 min. Orderløkken finner Evensens hode med en dødball: Keeper redder først, men Evensen gir ikke opp returen, og får kriget ballen videre til Randgaard, som tverrvender og setter ballen i lengste.

6-2 Ca 78 min. Et godt slått frispark av gjestene blir dyttet i stanga av Grønbakken. En god redning, men returen havner rett i beina på en totning, som har en enkel jobb med å trille ballen i tomt bur.

7-2 Ca 88 min. Et innlegg fra siden havner etter en del klabb og babb midt mellom Skrukkerud og gjestenes keeper. Skrukkerud reagerer først (viser sitt eminente rykk?) og får sklitaklet ballen forbi keeper. Idrettsglede på ypperste nivå vises, da gleden over målet må deles med den første og beste man kommer over, tilfeldigvis gjestenes keeper, og en real bamseklem blir utvekslet. Gapskratt både på bane, benk og tribune et naturlig resultat av dette Youtube-momentet, og en soleklar favoritt til Davy Wathnes «stang inn-pris»; er det noe rart vi liker denne gutten så godt?

Neste kamp blir bortekampen neste torsdag (19.juni) mot de selverklærte opprykksfavorittene i Nybygda. Vi håper vi kan gjøre noe av det vi liker aller best her i verden; nemlig å stikke kjepper i hjulene på opprykksambisjoner!

For lagoppstillinger, følg linken under: