Lyst på en utfordring? gjelder ungdom mellom 13-18 år i Brøttum ungdomskolekrets

Seks lag er tenkt å delta, ett lag fra hver ungdomsskolekrets (lokaloppgjør), samt ett lag fra politiet.

Brøttum Idrettslag er bedt om å stille lag fra Brøttum krets.
Det betyr at alle som sogner til ungdomskolen på Brøttum er aktuelle!

Vi trenger 5 ungdommer i alderen 13-18 år som tør å utfordre seg fysisk og gjøre øvelser foran publikum (vi ønsker noe variasjon i alder og kjønn).
Hamar Naturskole lager øvelsene. Èn øvelse vil foregå i vann (roing), resten på land hvor både styrke, hurtighet og statisk utholdenhet teller. Hele løypa vil ta cirka 20 minutter.

Tid og sted: Mjøsparken fredag 19. august 2022 kl. 18.00-20.00

Er dette noe du kunne tenke deg å være med på?

Send epost til idrettslaget og meld din interesse:

Klikk her

Vi prøver å få til ei samling på skolen en kveld uka før der vi tar ut laget.

Nå er det tid for allidrett med barneidretten igjen:)

Bakgrunnsinformasjon:

Ringsaker kommune ønsker å dedikere skoleåret 2022/2023 til et «ungdommens år», med ekstra vekt på fellesarenaer og aktiviteter for ungdom i Ringsaker. Når høsten 2022 starter, har vi lagt bak oss to år med pandemi og dertil strenge restriksjoner for sosial omgang. Ungdom har vært avskåret fra sine naturlige møteplasser, de har vært mye hjemme og mange har kjent på ensomhet. Signaler fra ulikt hold, blant annet Ungdomsrådet, er at det nå er et stort behov for felles arenaer hvor ungdom kan møtes og skape gode opplevelser og minner sammen. Samhold og tilhørighet er viktige ord i denne sammenhengen.

Kultur og «Ungdomsprosjektet Ringsaker» vil fra kommende skoleår oppfordre lag/foreninger/andre aktører til å lage sammenkomster rettet mot ungdom på sine arenaer. I tillegg vil Kultur skape møteplasser og opplevelser for kommunens ungdommer, med mest mulig involvering av ungdommen selv.

Året sparkes i gang med et større arrangement i Mjøsparken fredag 19. august kl. 18.00-20.00.
Her blir det ulike aktiviteter, Vegard Harm kommer og skal, ispedd tull og fjas, si noe om psykisk helse. Vi får også besøk av P3s Dr. Feelgood (Jonas Jeremiassen Tomter), Captain Fredo, Malik Edo fra Klassen på NRK -

Som en del av dette arrangeres Mesternes Mester.

Hele løypen er ikke helt spikret ennå