Avslutning av vårsesongen 2016 i Brøttumsfotballen

6.6.2016 097

Da går det mot avslutning av en innholdsrik vårsesong. Her kommer en liten oppsummering:

Alle lag i yngres avdeling har fått nye drakter i år i samarbeid med våre draktsponsorer Hellvikhus og Joker.

Avspark i Limtrehallen med 76 deltagere med god hjelp fra A-lag, damelag og de eldste gutta G-16. Gode tilbakemeldinger fra liten og stor. Alle spillerne startet også i år sesongen med en ny drikkeflaske fra Joker og ny ball fra Fotballgruppa og Sport1 Strandtorget.

Metallinnsamlingen med container på Tømmermyra og frakt fra Bjugstad til Steinsli Gjennvinning der vi får en god pris pr kilo, har blitt en suksess. Bygdefolket har levert ca 12 tonn med skarpmetall fordelt på 4 kontainere. Vi fortsetter til det er tomt i bygda. Dette er sårt trengte penger i et år med ekstrakostnader pga gresset på Tømmermyra.

Isbrann ødela 90% av gresset på de to banene våre på Tømmermyra. Ring IL har stilt opp for oss og lånt oss deres bane denne sesongen. Tømmermyra er blitt vertikalskjært og det har blitt fjernet tonnevis med dødt gress. Mellom 50 og 60 personer, messendøler, lismarkinger, åsmarkinger, ringinger og brøtninger, store og små, har jobbet sammen for å fylle 7 lastebillass kjørt av Bjugstad, Klausen og Sørby, med god hagejord og sand i hull, svanker og dumper på hovedbana med trillebår og rive, spadd og lesset med Avant fra Ramirent og traktor fra Solberg, åpnet tette dreneringer og grøfter mens Rørlegger Bjørke har koblet opp vanningsanlegget som vi har fått lånt av Ring IL. Takk til de som har kommet med gode kaker til arbeidsfolket og mat og drikke fra Joker Brøttum. Alt dette på ei helg med konfirmasjon i bygda. Itte dårlig!Etterpå ble begge banene sådd opp igjen av Vidar i Lillehammer kommune, med frøblandingen Fotball fra Strand Unikorn! Det pågår en vanningsdugnad der hvert lag har en uke hver. Nå starter arbeidet med å klippe gresset som ser ut til å spire godt sammen med gresset som har kommet opp igjen etter isbrannen.

Vi har anskaffet kortleser til kiosken. Den har blitt flittig brukt og det virker som at alle som har hatt kioskvakter har fiksa den greit. Det ser ut som at vi får et godt kioskår med god omsetning som er penger som går rett i klubbkassa. Vi har fått en kiosktralle fra Byggmax som blir brukt når det er ekstra bemanning i Kiosken.

Sportslig har vi hatt en god sesong for ungdoms og seniorlagene våre! Jeg anbefaler alle som ikke har det å opprette en facebook-konto for å få gode oppdateringer og kampsammendrag om G16, J16, Damelaget og A-laget på Brøttum Fotball sin Facebookside. For lagene i yngres avdeling er det viktigst å ha det moro sammen og ta vare på alle! VI SKAL VÆRE EN KLUBB FOR FLEST MULIG, LENGST MULIG OG BEST MULIG. Vi er stolte av at det er så lite frafall fra fotballen på Brøttum. Trenere og Lagledere gjør en kjempejobb! Takk til dere.

Gjennom sommeren kommer de eldre laga til å fortsette treninger og kamper en stund til på Ring, mens de fleste lagene i yngres avdeling har tatt sommerferie.

Ha en riktig god sommer alle sammen! Så sees vi til høsten.

For styret i Fotballgruppa, leder Stian Undbekken