A-laget: Brøttum banket «Bygda»!!

Brøttum-Nybygda 2-0 (0-0)

Onsdag var det duket for lokaloppgjør på Tømmermyra da våre gutter tok imot et godtgående Nybygda med opprykksambisjoner, som i forrige runde herjet med serielederen, og vant hele 7-0! Opprykksambisjonene fikk seg imidlertid en real knekk mot våre karer.

Brøttum startet kampen klart best, og dominerte det første kvarteret fullstendig, men klarte ikke å score mål. Et godt åpningskvarter ble fulgt av et tilsvarende svakt neste 15, og gjestene melder seg mer på i kampen. Inn mot pause forbedrer hjemmelaget prestasjonene igjen, og utviklingen lover godt for siste halvdel, tross 0-0 til pause.

Etter pause tar igjen Brøttum initiativet, og etter rundt timen spilt kommer uttellingen. Reza Nawabi slår en kremball gjennom til Øystein Kjappfot Øverbø, som er klinisk alene med keeper! Brøttum har full kontroll etter scoringen, og spikeren i kista settes med rundt et kvarter igjen. Øverbø drar seg inn fra siden og prøver skuddfoten. Keeper redder greit, men gir en retur, og der er Erik Andre Supersub Skrukkerud påpasselig frempå, og dytter inn 2-0. Etter dette har hjemmelaget fokuset på å rydde unna defensivt, og selv om dette går på bekostning av det offensive mot slutten, styres en fullt fortjent 2-0- ledelse inn til seier!

Seieren tar Brøttum opp på tredjeplass på tabellen, ett fattig poeng bak tabelltopp. Hele sju lag er med i tetstriden, så her blir det fight helt inn. Hvert eneste resultat i avdelingen er dermed av stor interesse i nærmeste fremtid, der alt kan skje i pulja der alle slår alle. Et morsomt poeng i denne uvanlige puljen: Varde er i skrivende stund tabelleder, med negativ målforskjell!!

Kampfakta og tabell: