God aktiv påske fra Brøttum Fotball

Her kommer litt informasjon fra Brøttum Fotball.

Først, den brutale virkeligheten for oss som elsker breddefotballen og alt den betyr: Gårsdagens oppdatering fra regjeringen betyr at vårsesongens kamper er avlyst for barne-, ungdoms- og seniorfotballen. Dette gjelder også arrangement som Avspark i Limtrehallen og Tine Fotballskole. Dette er trist, men vi står sammen med resten av samfunnet der mange legger ned mye større ofre enn oss for å redusere smittespredningen mest mulig.

Det er lov å ha treninger når Tømmermyra blir klar, så lenge styret og lagledelsen på det enkelte lag er sikre på at vi kan gjennomføre treningene i henhold til de gjeldende retningslinjene til Norges Fotballforbund og FHI. Vi tror at det vil bli veldig vanskelig å gjennomføre treninger og være sikker på dette så de første lagene som får begynne med organiserte treninger blir seniorlagene våre. Så må vi vurdere sammen med Åsmarka når vi kan la G15-samarbeidslaget begynne med organiserte treninger. Til sist vil vi åpne for de yngre lagene når vi ser at vi kan gjennomføre dem uten at det bidrar til økt smitte av korona-viruset.

I fjor høst, rett før frosten kom, gjorde vi litt rehabiliteringsarbeid og resådde Puttmyra/treningsfeltet. Nå som det blir mindre aktivitet kan det være et godt år å fortsette oppgraderingen av naturgressanlegget vårt. Vi håper på å få til gode dugnadsøkter på dette innenfor de retningslinjene som gjelder.

Ellers kan vi nevne at trener på Senior Damer er et godt forbilde for mange med oppfølging av sine spillere med gode øvelser som hun deler med dem på lagets FB-gruppe. Gutta på samarbeidslaget G15 Brøttum/Åsmarka er i god gang med egentrening med harde intervalløkter så de kommer nok til å være i god form når høstsesongen forhåpentligvis kan starte.

Ellers er lagledelsen for Senior Herrer på plass. Kjell Slettmoen ønsket ikke å fortsette som hovedtrener etter fjorårets braksesong og seriemesterskap. Vi takker Kjell for den store innsatsen han la inn for laget og Brøttumsbygda! Det er derfor med glede vi kan informere om at Odd Erik Løvlund, som er kjent med og for de fleste i Brøttumsfotballen, har takket ja til jobben som hovedtrener. Med seg har han assistenttrenere Erik Andre og Steffen. Lagledere er Øystein og Jan-Eivind.

Styret ønsker med dette alle sammen en riktig god påske!

Trening i påsken - Nordstrand Idrettsforening