Tilbake på vinnersporet!!

For en spiller!

Brøttum-Nybygda 3-1 (0-0)

Rune Grønbakken – Endre Bergseng (Markus Sveen i 20 min), Sigurd Bergseng, Ottar Randgaard, Tor Kristian Hansen (Jøran Dalseg i 15 min) –  Steffen Stensby (C), Håvard Bergseng, Fredrik Gjeldaker – Dan Martin Løkken, Øystein Øverbø (Eirik Boye Bergum i 10 min), Erik Andre Skrukkerud

Med seks bortekamper på rad innledningsvis i sesongen, og hele fjoråret i eksil på Ring, skulle vi endelig igjen få spille på ærverdige Tømmermyra igjen! Nybygda var gjester, og skulle vi henge oss så noen lunde på topplagene, var kun tre poeng godt nok.

Brøttum er det førende laget stort sett i hele kampen, men før pause sliter vi med å treffe innenfor stengene. Vi kommer til flere gode muligheter, men de ballene det faktisk er litt futt i, havner alltid enten over eller utenfor. Nybygda har langt færre avslutninger, men lider av samme syndrom, og også på klubbhussida er det farligere å oppholde seg oppe på balkongen enn å stå i mål. Dermed er det null og niks av mål til pause.

I andre omgang legger vi om formasjon for å utnytte rommene i Nybygda-laget bedre, og vi får umiddelbar effekt! Først finner Skrukkerud på høyresiden Gjeldaker på første stolpe, som tar med seg ballen et par meter, før den bankes ned i lengste hjørnet! Fortjent 1-0! Rett etter er det nevnte Gjeldaker som finner Ø Øverbø med et perfekt fremspill, og et elegant mottak og en utsøkt lopp senere, står det 2-0.
På dette tidspunktet virker kampen kjørt, men ikke helt ulikt Brøttum begynner vi å gjøre ting vanskelig da ting føles komfortabelt. En horribel tversoverpasning midt i banen sender en Nybygging tilnærmet alene igjennom, og etter å ha holdt unna et par jagende forsvarere, er han iskaldt alene med Grønbakken. 2-1 som lyn fra klar himmel, og game on!
Senere i omgangen punkterer imidlertid Gjeldaker kampen, men en leken sålefinte forbi keeper, med påfølgende balltrilling i åpent bur.

Dermed vinner vi sesongens første hjemmekamp fullt fortjent 3-1, foran gledelig mange fremmøtte tilskuere. Neste match spilles også på hjemmebane, torsdag om ei uke, det vil si 8.juni, klokka 19.00. Vel møtt da, til ny kamp på Tømmermyra!

Toms stjerner:
***Håvard Bergseng