To tap på rappen

Etter en uavgjort og tre seire innledningsvis i sesongen, kom det to strake tap på fire dager mot Vingrom og Ridabu 2. Ikke nok med at vi ikke tok poeng, vi scoret heller ikke eneste mål i løpet av 180 minutter.

Vingrom-Brøttum 2-0 (1-0)

Rune Grønbakken – Endre Bergseng, Steffen Stensby (C), Ottar Randgaard, Tor Kristian Hansen – Reza Nawabi (Markus Sveen i 70 min), Håvard Bergseng, Fredrik Gjeldaker (Daniel Eide i 55 min) – Dan Martin Løkken, Jan Roger Øverbø, Øystein Øverbø

Vi kom aldri opp på det nivået vi  være på for å ta poeng i denne pulja mot Vingrom. Hjemmelaget virket bedre forberedt på oppgaven, de la ned en større arbeidsinnsats enn oss, og ikke minst; viljen de viste til å vinne var langt større en vår! Vi sliter helt fra start, og ting blir ikke bedre da både Nawabi og Gjeldaker må hinke av med skader allerede midt i første omgang. Slikt merkes i en tropp full av skader fra før, og å erstatte to sentrale midtbanespillere med en stopper og en ving er aldri gunstig.
Vingrom tar ledelsen midt i første omgang etter godt angrepsspill, mens vi jager utligning i store deler av resten av kampen, men vi skaper ikke mange og store nok sjanser til å få ballen i mål. På en dødball på overtid er samtlige av våre fremme i håp om å berge ett poeng, også keeper Grønbakken, og når vi da ikke får avsluttet angrepet, løper hjemmelaget inn 2-0 i åpen kasse. Årets første tap er dermed et faktum, et fullt fortjent tap som sådan.

Toms stjerner:
***Endre Bergseng
**Rune Grønbakken
*Ottar Randgaard

Ridabu 2-Brøttum 4-0 (2-0)

Rune Grønbakken – Endre Bergseng (Jøran Dalseg i 15 min), Sigurd Bergseng, Ottar Randgaard, Tor Kristian Hansen (Markus Sveen i 15 min) –  Steffen Stensby (C), Håvard Bergseng, Fredrik Gjeldaker – Dan Martin Løkken, Jan Roger Øverbø (Øystein Øverbø i 45 min), Erik Andre Skrukkerud

Til tross for at vi taper 0-4, var dette en kraftig opptur siden forrige kamp, der fint lite fungerte! Med en skadeplaget gjeng, og ytterligere et lite lag til sittende hjemme med skader, spiller vi en god bortekamp mot et særdeles godt 6.div-lag, og 0-4 er et mål eller to for mye til å gi et riktig bilde av kampen. Det faktum at vi møter halve A-laget til Ridabu denne kvelden får vi ikke gjort noe med, slik er det bare med andrelag i serien. Men det at vi tør å spille fotball, ikke bare banke langt, og faktisk også lykkes med det mange ganger, er definitivt verdt å ta med seg og bygge videre på!
Etter seks bortekamper innledningsvis i sesongen står vi med tre seire, en uavgjort og to tap. Nå venter endelig to hjemmekamper på Tømmermyra, der vi selvsagt går for to strake trepoengere.

Toms stjerner:
***Steffen Stensby