Tom blir trener på A-laget!!

Det har på sensommeren og høsten versert enkelte rykter i fotballmiljøet om at en ny hovedtrener på A-laget var på tur inn før sesongen 2016, og nå kan endelig katten slippes helt ut av sekken. Brøttum IL Fotball er veldig glade og fornøyde med å kunne presentere Tom Sveadalen som klubbens nye hovedtrener på A-laget!

Tom Sveadalen undertegner kontrakten som gjør han til trener for A-laget i 2016

I en uttalelse fra klubben heter det: Tom er opprinnelig fra Ring, men kjenner Brøttum IL Fotball bedre enn de fleste, gjennom en årrekke som både aktiv spiller selv og som trener i yngres avdeling. Tom kommer nå fra trenerposisjonen på klubbens G13-lag, og etter en velfortjent kort fotballpause, vil han ta fatt på trenergjerningen i forhold til klubbens seniorlag på herresiden. Fotballfaglig er Tom meget sterk, og klubbens seniorlag kunne knapt fått en bedre egnet trener.

Jeg gleder meg til å trene A-laget, og er topp motivert til å ta fatt på utfordringene som venter, uttaler hovedpersonen selv, som er ventet å lede sin første trening i løpet av noen uker.

Sveadalen erstatter trenerteamet som har bestått av Ottar Randgaard, Rune Grønbakken og Odd Erik Løvlund. Det er det avtroppende teamet som har ytret et ønske om endringer. Avtroppende hovedtrener Randgaard begrunner avgangen på følgende måte: De siste årene vil jeg si at vi har fungert mer som aktivitetsledere enn trenere, og dette har fungert rimelig greit. Nå mener jeg imidlertid at klubbens unge spillere mellom 18 og 22 år har tatt så store steg utviklingsmessig, at det ligger et større potensiale i laget enn det de siste års opplegg evner å ta ut. Derfor mener jeg det er best å få inn en trener, i ordets rette forstand, som kan lede det hele fra sidelinja, og jeg er særdeles fornøyd med at denne treneren blir Tom!, forteller Randgaard, som også går av som klubbens leder, og dermed signerte sin egen arvtaker som noe av det siste han gjorde som klubbens leder.

Når det gjelder Rune Grønbakken, vil han gå over i en trenerrolle i klubben, der han vil skolere de eldste keeperne i yngres avdeling med egne keepertreninger. Dette har vært en lenge etterlengtet rolle og et klart behov innen fotballmiljøet på Brøttum, så også dette er en løsning klubben er særs godt fornøyd med å ha fått på plass.

Brøttum IL Fotball ønsker både Tom og Rune lykke til i sine nye trenerroller!