Brøttum klart bedre enn Nybygda!

Nybygda-Brøttum 0-5 (0-3)

A-laget hadde mandag små vanskeligheter med å beseire rivalene fra Nybygda på bortebane. Etter den heller begredelige prestasjonen på hjemmebane i forrige runde, var det et skjerpet og revansjelystent Brøttumslag som gikk rett i strupen på Nybygda fra start.

For allerede før det var spilt 10 minutter hadde speakeren på Nybygda stadion lest opp både 0-1 og 0-2. Første scoring kommer fra stopperkjempen Sigurd Bergseng. Lillebror Håvard Bergseng slår inn en corner fra høyre, og etter et par touch inne i Nybygda-feltet spretter ballen beleilig for stopperen, som enkelt kan hamre inn ledermålet fra kort hold. Rett etter kommer også dagens andre mål, da et nytt brødrepar er sentrale. Igjen står lillebror for forarbeidet, da Øystein Øverbø kjører karusell på en svimmel rødkledd høyreback. Innlegget havner på bakre stolpe, før ballen settes i nettet av storebror Jan Roger Øverbø. 3-0 kommer 10 minutter før pause. Ottar Randgaard slår en strøken dødball inn i Nybygda-feltet, Vebjørn Evensen stiger høyest, og header ballen i en strålende bue over keeper, dalende ned i lengste hjørnet. Vakkert!

Også etter pause er Brøttum klart best, og er nærmere både seks, sju og åtte mål enn Nybygda er sitt første. 4-0 kommer som en tro kopi av mål nummer to. Øystein Øverbø fortsetter lekestuen med høyrebacken og kommer til innlegg, og på bakre stolpe kriger broder Jan Roger Øverbø inn scoringen. 5-0 fikser imidlertid Jan Roger Øverbø helt selv. Vertenes keeper tar seg for god tid med ball, og mister den til en aggressiv og oppofrende lismarking. Dermed blir det en enkel jobb for Øverbø «senior» og sette inn sitt tredje for dagen!

* Jan Roger Øverbø er selvsagt dagens Brøttum-gutt, med sine tre fulltreffer, og ellers solid spill. Gutten er rett og slett i meget god form om dagen!

** Eskild Strand fikk sin debut på A-laget i seieren mot Nybygda. Unggutten spilte halve andre omgang, og gjorde sine saker meget bra!

*** Neste kamp spilles hjemme mot Ringsaker/Nes 2, førstkommende mandag kl. 19.30. Der ventes det et knalltøft oppgjør mot et solid lag som har tradisjon for å stille med bokstavelig talt halve A-laget i kampene mot Brøttum. Like fullt; Heia Brøttum!!