Fotball: Målfest i serieåpningen!

Hamar IL 2 – Brøttum 4-17

Onsdag kveld var det duket for serieåpning i 5.divisjon. Motstander for A-laget var avdelingens eneste 7`er-lag, og turen gikk til Hamar ILs imponerende nye anlegg ved Børstad skole. Våre gutter var solide favoritter på forhånd, men fikk en real «wake up call» tidlig i kampen.

Vertene startet nemlig med ballen i første omgang, gikk rett i angrep, og satte inn 1-0 etter anslagsvis 13 sekunder, før en eneste Brøttum-spiller i det hele tatt hadde vært borti ballen. Innen minuttet var spilt var imidlertid utligningen et faktum. Brøttum gikk så opp i 2-1, før vertene svarte med 2-2. Derfra og kampen ut var det derimot liten tvil om hvor poengene skulle havne, og til pause sto det 2-8 på dommerens blokk. Dominansen fortsatte også etter pause, og først mot slutten av kampen, da selv keeper Grønbakken var farlig nær scoring foran HIL-målet, fikk vertene kontret inn et par nye mål.

Tilnærmet samtlige utespillere kom på scoringslisten, med ett hederlig unntak. Av hensyn til Sigurd velger vi å ikke si noe om mer om hvem dette var ;) Følgende spillere deltok på onsdag, med antall scorede mål i parentes: Keeper: Rune Grønbakken. Forsvar: Endre Bergseng (1), Sigurd Gaden Bergseng, Tor Kristian Hansen (1), Ottar Randgaard (2). Midtbane: Steffen Stensby (2), Reza Nawabi (1), Håvard Gaden Bergseng (1), Fredrik Gjeldaker (2) Øystein Øverbø (1), Jan Roger Øverbø (2). Angrep: Marius Løvlund (3), Erik Andre Skrukkerud (1).

Som en konsekvens av at seniorlagene pr dags dato mangler draktsponsor, er det eneste bildet som eksisterer fra kampen av den lettkledde sorten. Av hensyn til alle våre millioner av lesere, lar vi imidlertid bildet utebli fra dette fora. Dersom draktsponsorer fremdeles mangler da damelaget serieåpner i slutten av mai, ansees det som langt mer fordelaktig å publisere et bildet fra deres serieåpning i stedet :)