NM stafettene på Gåsbu i Vang

2 etappe: Nils Einar Mæhlum
3 etappe: Torgeir Skjeldnes

Reserver er: Andre` Bjugstad og Syver Berg Domaas
Det kan bli endringer i lagene da det kan skje mye før søndag.

Det er utrolig gledelig å se at Brøttum IL kan sende hele tre lag til en NM stafett i langrenn. Ekstra gledelig er det at vi i år stiller med damelag, Dette er tre jenter som har gått på ski mer eller mindre siden de ble født. Jentene som går er bare juniorer enda, så vi håper de vil ta etter gutta, og ønsker å gå stafettene under NM også i fremtida.

Herrelaget eller lagene, har nå gått noen år nå med unntak av et par år, men vi har også en ny ung debutant på dette laget. Grunnstammen har blitt eldre og nye kommer til. Nils Einar Mæhlum som har gått alle gangene, går også i år, men har tatt på seg å være lagleder og en selvskreven kaptein i laget. Han har overlatt sin plass til den unge og talentfulle Per Ola Bredvold som har hatt en meget god sesongåpning i Norgescupen. 140 lag i senior herre, og det blir litt av et kobbel som river seg ut på 1 etappe. I dameklassen er det ca. 60 lag, dette også veldig gledelig.

Stafettdagen er langrennssportens 17. mai på alle plan. Dette er festdagen hvor grasrota over hele Norge stiller til start. Det å avslutte NM med en festdag, har blitt en tradisjon Brøttum har blitt en del av, og det skal vi være stolte av. Beste resultatet gutta er på Vind i 2009 da ble det en 43 plass av 102 fullførte lag og gutta var 7:12 minutter bak vinnerlaget. Lars Amund starter som vanlig stafetten og har også i år tatt noen nye steg, og har vært en veldig god ambassadør for langrennssporten på Brøttum. Han har tidligere presentert seg høyt oppe nasjonalt i sprint, med topp på åpningshelga på Beitostølen i november. Der kom seg inn til en semifinale. Han har dessverre vært litt syk etter jul, men vi håper vi skal få han videre til kvartfinalene, der de 30 beste sprinterne i Norge skal kjempe skulder mot skulder. Lars Amund går også de andre distansene under NM, så på søndag blir det å ta ut siste rest.
Jeg tror og mener vi har et veldig godt 1.lag blant seniorene, og vi kan jo håpe på en tid ned imot 7-8 minutter bak vinnerlaget, men da må de alle ha litt dagen. Og damelaget tror jeg kommer til å vise seg fra en god side. Det som er helt sikkert, er at vi skal være med å sette preg på denne stafettsøndagen. Så sett av søndagen nå og møt opp for å støtte våre flotte ungdommer.

Under er det et par linker som det kan være lurt å se på. Der er priser og hvordan dere kommer dit og lignende. Det vil si alt om NM.

Veibeskrivelse finner du her: http://skinm2013.no/veibeskrivelse/

Kan også kjøre buss fra skysstasjonen på Hamar. Går en buss hver time. Les den øverste linken, der finner du alt som er å vite om NM i langrenn på Gåsbu.

Hvis det er Spørsmål, ring meg gjerne på 40038973 eller send en mail Lars Freng

Lars Freng