Author Archives: Anna Lena Albertsen

Prøv aikido i september

Aikido 2019Aikidogruppa går inn i sitt 10. år!

Vi holder fremdeles til på Tømmermyra, med trening to ganger i uka. Nå i september ønsker vi velkommen til gratis prøvetimer for alle som er nysgjerrige:

• Barn (6-12 år) tirsdager kl. 18:00 – 19:00
  • Ungdom/voksne tirsdager kl. 19:00 – 20:30 og torsdager kl. 19:00 – 20:30

Les mer om aikido.

BLI MED aikido

Vi inviterer til alle til å BLI MED:
Vi skal ha treningssamling, pizza, leker, sosialt, film, disko og overnatting, – så BLI MED!
Kjenner du noen som vil prøve aikido? Inviter han/henne til å BLI MED!
Dette er opplegget:
Fredag 31. mars kl. 18 oppmøte på Tømmermyra i treningsklær. Det er lurt å ha spist før du kommer.
18.00-19.00 trening
19.00 Vi hygger oss sammen. John Øyvind serverer pizzasnurrer, og vi kan leke, se film eller spille musikk og sette på discokula!
22.00 Vi ruller ut soveposene på mattene og sover
Lørdag 1. april
08.30-09.30 Frokost
09.30 Trening og lek
11.30 Rydding og pakking
12.00 Avreise
Aikido_trening i OsloTa med
- treningsklær
- vanlige klær, hvis du vil
- uteklær, i tilfelle vi er ute på lørdag
- eget drikke og godteri
- sovepose og ev. liggeunderlag
- pysjamas
- toalettsaker
- film eller bra musikk du har lyst til å dele
- en venn! :-)
Vi ordner
- pizzasnurrer
- brødmat til frokost
IMG_9861 (2) IMG_9849 (2)
PÅMELDING til John Øyvind (tlf. 458 50 450) innen tirsdag 28. mars.

Elevene på Ringsaker montessoriskole fikk prøve aikido

Torsdag 9. mars var Aikido Brøttum på besøk hos Ringsaker montessoriskole. Både elevene og lærerne syntes det var spennende å høre hva aikido går ut på, og elevene fikk prøve seg litt på matta. Fire av medlemmene i Aikido Brøttum går på montessoriskolen, og de hadde på seg drakta si og hjalp til med å demonstrere.

Bildet er hentet fra Ringsaker montessoriskole sin Facebookside.

Aikido Brøttum besøker Ringsaker montessoriskole_foto fra Facebook

Nybegynnere ønskes velkommen

Høy-aktivitet-på-matta

Aikido er fin trening for barn og voksne – velkommen på matta!

Nå starter nybegynnerkurs i aikido. Du kan lese mer om aikido på Brøttum her.
Du kan møte opp direkte på Tømmermyra, eller kontakte John Øyvind i forkant på telefonnummer: 458 50 450. Vel møtt!

Velkommen tilbake til aikido etter høstferien!

John Øyvind er tilbake fra Japan og har treninga til vanlig tid på tirsdag:
Barn kl. 18-19
Voksne kl. 19-20.30

På torsdag er John Øyvind opptatt i Oslo, og det blir derfor ikke voksentrening. Anna Lena har barnetreninga (kl. 18-19).

Foto: Anna Lena Albertsen

Fin konsentrasjon om oppgavene; gradering juni 2016. Foto: Anna Lena Albertsen

Aikido starter opp igjen etter sommerferien

Til alle nye og gamle medlemmer i Aikido Brøttum: Nå starter vi opp igjen! Dette fine bildet er fra graderingen i juni. Tirsdag 23. august blir første trening etter sommerferien. Som vanlig er det barn kl. 18.00-19.00, og ungdom/voksne kl. 19.00-20.30.

Velkommen!Gruppebilde gradering juni 2016

Tur til Fudoshinkan Hamar Aikido

Onsdag 25. mars drar Aikido Brøttum til Hamar for å trene sammen med Fudoshinkan Hamar Aikido. Vi har trent sammen med denne klubben før, både at vi har besøkt dem og de har kommet til oss, og det er alltid veldig hyggelig og lærerikt. Det er veldig god trening å utøve aikido sammen med noen andre, – og det kan dessuten være ganske inspirerende!

Fudoshinkan Hamar Aikido trener på Espern kl. 18.30 – 20:30, barn og voksne sammen. Alle som vil kan bli med!

Hele familien Albertsen skal dra. Hvis noen andre foreldre vil være med, er det supert! Hvis ikke kjører vi to biler ved behov.

Oppmøte på Tømmermyra kl. 17.30. Retur ca. kl. 21.15.

Ta gjerne med ei drikkeflaske. Litt frukt til å spise etter trening, ordner vi!

Aikido siste uka før påske

1) Torsdag er Tømmermyra opptatt (årsmøte i idrettslaget), og vår aikidotrening utgår. (Vi trener som vanlig på tirsdag.)

2) Onsdag drar vi til Hamar for å trene med klubben der! (Se egen nyhet!)

Aikidoplaner før sommeren

Aikido i det grønne

Sommeravslutning og sosialt:

Søndag 8. juni møtes vi til grilling og overnatting i gapahuk! Oppmøte på Tømmermyra kl. 18.00.

Vi viser oss frem:

Mandag 9. juni deltar vi på den tradisjonelle Kulturstivandringen og gir brøttumsfolket en mulighet til se hva aikido er!

Gradering:

Gradering blir tirsdag 17. juni

Aikido-på-Kulturstien

Aikido på kulturstien

Aikido tar vinterferie uke 9

De voksne trener som normalt, men barnetreningen tar vinterferie

• tirsdag 25. og
  • torsdag 27. februar.
Blide aikidounger!

Kanskje kan du ta deg en tur på ski istedenfor?! :-) Aikidogruppa på skitur i Brøttumsmarka januar 2013

Aikidogruppa på skitur i Brøttumsmarka januar 2013

Bli med på fakkeltur i skogen 1. søndag i advent!

Det er ei mørk tid av året, men samtidig en tid full av stemning og forventing. Vi synes derfor det ville være hyggelig å bruke mørketida til å tenne fakler og gå en tur i skogen. «Ja, vi tenner våre lykter når det mørkner.»

Aikido Brøttum inviterer barna til fakkeltur i skogen 1. desember kl. 16.00, oppmøte Mælumsveien 64, Brøttum. (Voksne kan også gjerne bli med!)

Vi ordner fakler og enkel servering.

Vel møtt!

Gjester på aikidomatta fikk førjulsgrøt

Fokus på aikidoTusen takk til utøvere fra Hamar og Ringebu som tok turen til Brøttum for å trene på matta sammen med oss! Det ble tre treningsøkter i løpet av lørdag 9. november 2013; én for barna og to for voksne. Da smakte det godt med grøt i pausa, som John Øyvind serverte hjemme hos seg!

Neste gang er det vår tur til å dra på besøk. Lørdag 7. desember blir det tur til Fudoshinkan Hamar Aikido.Førjulsgrøt hos John Øyvind

Aikidobarna tar høstferie :-)

Aktive aikidobarn

Uke 41 er det høstferie i Hedmark, dermed blir det ikke barnetrening tirsdag 8. og torsdag 10. oktober.

For de voksne går treninga som normalt.