Hei alle sammen!

God JulJulen nærmer seg og året 2012 er på hell. Vi i Brøttum IL har gjennomført nok et aktivt år i idrettslaget. Stor aktivitet i alle grupper bidrar til et stort medlemsantall totalt sett. Aktivitet skaper aktivitet sies det og hos oss er det nettopp det som skjer. Mange av våre medlemmer er like aktive på fotballbana som i skiløypa/bakken og det er gøy. Basis og breddeidrett er viktig for at alle skal kunne føle seg hjemme i et idrettslag som vårt. Jeg føler at vi har klart å få til dette. I trimmiljøene er det også stor aktivitet både for damer og herrer. Her har også yngre deltagere funnet sin plass. Helt supert. Aikido er nytt for året i BIL. De fyller Tømmermyra tirsdag og torsdag med sin sport. Skulle noen ha lyst til å se nærmere på det er det helt sikkert bare å møte opp en kveld for å bli bedre kjent med hva dette er og kanskje etter hvert bli med i gjengen.

Ett år går fort. Styret har hatt fokus på regnskapsrapporter. Årets regnskapsoppsett både avdelinger og totalt sett vil bli en god veiviser framover. Når vi nå også i 2013 får budsjettet sammen med dette har vi et bedre redskap å bruke framover. BIL ble også moms pliktig fra høst 2012.

Bedre løypebredde er utarbeidet i turløypenettet og ny løypemaskin er på plass. Snøen daler så da kan det vel bli muligheter for en trimtur i egne skiløyper i romjula.

Vår markedsgruppe har gjort en formidabel jobb i år. Endelig har vi klart å få til et felles opplegg for sponsorinntekter. Gruppa har jobbet intenst siden i våres og resultatet er veldig bra. Dette nyter nå alle grupper godt av etter hvert og vi kan muligens slakke opp litt på all verdens små dugnader ellers. Det som nå er viktig er at vi som medlemmer følger opp våre sponsorer og er lojale over for disse. Det er foreløpig to års avtaler med intensjon om fornying. Da er det viktig at vi som medlemmer oppfyller sponsorenes ønsker og setter pris på at de er med oss. Bruk de og fortell gjerne at du tilhører Brøttum IL.

Nytt i år var Sjusjørittet. Et sykkelritt som startet på Sjusjøen Langrennsarena og hadde målgang der. Stor deltagelse og bra med penger i kassa. De gruppene som deltok med dugnadsgjeng får bidrag til sin kasse. Det skal lønne seg å være med på dugnad i idrettslaget. Igjen sparer vi oss for små dugnader som lotteri og annet.

Romjulsrennet står for tur og en entusiastisk gjeng er i full gang med planlegginga her. Vi håper på godt over 400 deltagere i år. Skigruppa bidrar stort her siden dette er skigruppas arrangement.

Jeg vil få takke for stor innsats av alle Brøttum IL`s medlemmer og andre gjennom året 2012. Uten så stor innsats fra alle kunne vi ikke opprettholdt den aktiviteten vi har. Tusen takk!

Tilslutt vil jeg få ønske alle våre medlemmer, andre som gjør en innsats for idrettslaget, samt våre samarbeidspartnere ei riktig god jul og et aktivt nytt år!

Vi sees!

Sportslig hilsen