Daglige arkiv: 16. desember 2020

Ny tråkkemaskin til bygda

«Her kommer vinteren. Her kommer den kalde, fine tida.»

Og i kveld er vår nye tråkkemaskin på sin første tur gjennom løypenettet på Brøttum for å sette nye, fine spor til alle som liker å gå på ski!

Fra årsmøtet i vår, der det ble besluttet å kjøpe ny tråkkemaskin, har det vært jobbet med finansieringen. Prisen for tråkkemaskinen var litt i overkant av 2,7 millioner. Idrettslaget har budsjettert med rundt 1,4 millioner i egenkapital, resten har vi hatt en målsetning å nå med salg av gammel maskin, momskompensasjon og diverse støtte. Vi har allerede fått flere førjulsgaver:

• Brøttum Almenning                150.000,-
  • Sparebankstiftelsen DnB         350.000,-
  • Sparebankstiftelsen Hedmark  400.000,-

Idrettslagets gamle maskin ble solgt for kr. 380.000,-

Vi har også mottatt støtte fra personer i bygda, dette er vi svært glade og takknemlige for! Med disse tallene klare er vi nær ved å nå vårt budsjetterte mål om bruk av egenkapital.

Dersom du ønsker å gi en julegave til idrettslaget, i forbindelse med ny tråkkemaskin, kan dette gjøres via VIPPS til nummer 591201 eller innbetaling til kontonummer 1594.38.33262. Per i dag mangler vi kr. 57.000 for å nå budsjett, klarer vi det før julekvelden? Fortsettelse følger …