Daglige arkiv: 25. april 2020

Tømmermyra 2020 – Vedlikehold og utbedringer

sammen

Fotballåret 2020 ble helt annerledes enn det noen kunne forestille seg. Det blir lite aktivitet på fotballanlegget vårt på Tømmermyra i år. Når dette skjer er Brøttum IL er i en mye bedre situasjon enn mange andre idrettslag som ikke eier anleggene de bruker, med dyre leieavtaler eller store lån på anlegg de har bygd.

Ved det kommende årsmøtet vil det legges fram en sak fra arbeidsgruppa som har jobbet med å utrede muligheten for å bygge kunstgressbane på Tømmermyra. Arbeidsgruppa konkluderer med at det vil være mulig å bygge en kunstgressbane ved å kjøpe areal bak tribunene, parallelt med hovedbanen, der det er skog idag. Grunnen her antas å være godt egnet for å bygge en robust kunstgressbane. Men basert på en samlet vurdering av behovsanalyse av antall spillere og lag, kostnader ved etablering og drift, nytt og vesentlig større vedlikeholdsbehov har arbeidsgruppen anbefalt at det ikke bygges kunstgressbane på Brøttum. Arbeidsgruppen anbefaler i stedet at Tømmermyra utbedres videre som et godt naturgressanlegg. Anbefalingen er vedtatt av et enstemmig styre i fotballgruppa og et enstemmig styre i Idrettslaget.

I forbindelse med den situasjonen som er nå med avlyste kamper og aktiviteter, ønsker derfor styret i Brøttum Fotball å omdisponere de dugnadressursene som ellers ville gått til våre arrangementer til videre vedlikehold og utbedringer på Tømmermyra. Nærmere beskjed kommer snarlig til det enkelte lag.

Hovedområdene for vedlikehold og utbedringer er:

• Ferdigstilling av parkeringsplassen
  • Vedlikehold/retting av banene
  • Nytt kjøkken og bedre vinduer i kiosken
  • Nett bak målene på hovedbanen
  • Lys rundt klubbhuset og på parkeringsplassen
  • Vedlikehold og maling av klubbhus

Arbeidet vil organiseres og gjennomføres i henhold til retningslinjene fra Folkehelseinstituttet.

Vi håper spillere, foresatte, fotballgruppe, idrettslag og bygd sammen vil bidra til at dette litt merkelige året kan benyttes til nødvendig oppgradering på Tømmermyra. Vi håper på god dugnadstemning og ivrig deltagelse for fotballanlegget som har ligget der og betydd så mye for så mange siden 60-tallet.

Ta kontakt med Christian Halsa eller Stian Undbekken om du vil bidra utover de dugnadene vi organiserer pr lag.

Mvh Styret i Brøttum Fotball

Forsiktig oppstart av fotball-aktiviteten onsdag 29. april

Fotball

Neste uke starter senior- og ungdomslagene opp med treninger i henhold til corona-vettreglene som Norges Fotballforbund og Folkehelseinstituttet har utarbeidet. Disse retningslinjene publiseres i en egen nyhetssak på Idrettslagets nettsider. Det er helt avgjørende at i tillegg til styret, trenere og lagledere så må spillere og foresatte sette seg godt inn i retningslinjene og følge disse. Dersom vi som fotballklubb ikke klarer å følge retningslinjene må vi avslutte aktivitetene igjen. Men dette kan vi få til sammen. Og vi tror det kommer til å bli bra å komme igang igjen!

Første økt er det samarbeidslaget Brøttum-Åsmarka G15 som har på onsdag 29. april. Trenere på de andre senior- og ungdomslagene skal være med på denne økten for å få på plass en felles plan for gjennomføring av denne type treninger.

Styret i Brøttum Fotball ønsker å få to ukers erfaringer med denne type treninger før vi eventuelt åpner for yngre lag i tett dialog med trenere og lagledere på de enkelte lag. For styret er det viktig å formidle at det IKKE er sammenlignbart at når barneskolen åpner igjen, så er det fritt fram for at barnefotballen kan åpne også. Skolene setter inn store tiltak med kompetente ledere og lærere for å redusere eventuell smittefare. Vi i Brøttum fotball er amatører som gjør så godt vi kan med de forutsetninger vi har og de er ikke de samme som skolene.

Hilsen Styret i Brøttum Fotball